Mnoho obchodníků dělá při prodejích stále ty samé chyby. Často je to tím, že neznají správný postup úspěšného obchodování, proto si ho nyní celý představíme, abyste i vy mohli odcházet z každé schůzky jako vítězové.

Poskytněte důkaz

2434691031_5855216650_oKdyž si to shrneme, co je to vlastně důkaz? Jedná se o něco, co ujistí klienta, aby neměl žádné obavy z obchodu, o kterém s ním jednáte. Jde o odůvodnění rozhodnutí, proč si vybere vás, namísto ostatních. Důkaz není to samé co podepsaná smlouva, ale jedná se o její nejdůležitější součást. Pokud má někdo jasné důkazy o kvalitě, nemusí pochybovat a ten hledaný pocit jistoty je přesně to, co potřebuje každý klient, aby byl spokojený.
Důkazů kvality může být mnoho, jedním z nich jsou webové stránky s vlastním logem, odkaz na hlavičku společnosti, a především reference. Reference jsou často klíčovou částí rozhodovacího procesu.

Pokud jsou s vámi spokojení ostatní, je velká pravděpodobnost, že bude i klient, přesně takto to funguje v hlavě každého potencionálního zákazníka.
Důkaz je v podstatě nejlepší odpovědí na dotaz, proč něco koupit zrovna od vás. Klient vás může bombardovat sadami otázek a vy mu vždy poskytnete to, co chce slyšet, jistotu.

Následně vyjednávejte

Cena je důležitým faktorem každého obchodu, rozhoduje o vašem profitu i o obratu společnosti. Tento dominantní faktor má však svůj čas a pokud s ním přijdete příliš brzy, tak uděláte chybu a obchod se z velké pravděpodobnosti vůbec neuskuteční.
Nejdůležitější je pořadí, nejprve klienta přesvědčte a teprve následně začněte vyjednávat cenu. Když má klient jistotu a věří vám, už pro něj není problém se dohadovat o konkrétním obchodu a vytvářet hotové objednávky.
Pokud byste to udělali opačně a nejprve začali schůzku vyjednáváním cen, dopustíte se té největší chyby. Chcete obchod, ale klient vám v ten moment nevěří a je jedno, s jakou cenou přijdete, když není přesvědčen o vaší loajalitě, většinou nebude mít zájem. O čím větší zakázku půjde, tím budou vaše šance menší. Proto si pamatujte, že nejprve musíte přijít s důkazy a když ho přesvědčíte, přijít s cenami. Následně můžete být často i dražší než konkurence, ale budete to vy, koho bude mít klient v hledáčku.
Princip důkazu a vyjednávání je jedinou metodou, o které lze říci, že je skutečně úspěšná, bohužel je stále více obchodníků, kteří selhávají kvůli tomu, že použijí opačný proces. Připravte se na vaše další obchody, abyste dokázali o svých kvalitách přesvědčit a vždy odcházeli se zdviženou hlavou.