Ačkoliv je pokrok nezastavitelný, ne každý je s rychlostí rozvoje spokojený, platí to především pro marketery. Proces marketingové automatizace lze sledovat každým dnem a většina lidí je z něho spíše nešťastná, něž šťastná.

Ačkoliv by měly nové technologie celý proces výrazně urychlit, často je tomu naopak. Mnoho marketerů má velmi zažito své způsoby i procesy a nové technologie pro ně představují spíše překážku. Každý rok se patentují nové postupy a to znamená se učit stále novým věcem. Je důležité si uvědomit, že nové technologie jsou tu pro naší pomoc, abychom práci zvládali lépe a s menší námahou. Nové softwary jsou navrhovány tak, aby lépe monitorovaly práci s klientem, zaznamenaly celý proces a my se podle toho mohli rozhodnout o dalším postupu. Níže se můžete podívat na screenshot. Který je dokonalou ukázkou, jak může software nahradit diář. Dokáže diář přehledně graficky sledovat klienty? Nikoliv, aplikace to umí.

infer-tc-image

Nedostatek automatizace v marketingové automatizaci

Pro firmy a větší týmy je vhodné zajistit CRM systém, tedy systém, který usnadní nejen plánování času, ale i komunikaci s klienty a kolegy v týmu. Už jsem zažil systémy, které celý proces jen zdržovaly a reportování zabralo mnohem více času, než když se dělalo bez systému.

3400473381_5ffa58773b_bDůležité je, aby byly vaše každodenní procesy usnadněny, to je účelem automatizace, abyste měli vaší současnou práci rychleji hotovou a mohli jí tak zvládat více. Většina CRM je takto postavených, v případě pracovního týmu je nejdůležitější se sesynchronizovat a následně pak bude i sebevětší počet lidí pracovat jako celek.

Pokud nejste zvyklí s CRM pracovat, je to možná proto, že kolem sebe nemáte nikoho, kdo ho používá. Začátečníci často necítí potřebu nějaký systém používat, protože mají pocit, že svojí práci s přehledem stíhají. To ovšem nelze říci o profesionálech, profesionálové již disponují tak velkým počtem klientů, že není možné je bez vhodného systému sledovat. Velmi důležitou funkcí je modelování různých situací, díky tomu se stane každý marketér dokonalým stratégem, který už ví, jak správně postupovat.

Jak budou systémy automatizace vypadat v roce 2018?

4673075600_4593bfd6c6_bJe nejvyšší čas na inovaci, pokud chceme nahlédnout do budoucnosti CRM systémů, je vhodné jít podle potřeb náročných uživatelů. Zdokonalit by se měla jejich responsibilita, snadný přístup k databázím i marketingové aplikace. Pravděpodobně půjde i o vytváření okruhu doporučení a také by se měla objevit nejžádanější funkce, možnost predikce.

Na čem by měly být doporučení a predikce založené? Jedná se hlavně o historická data. Pravidelným zaznamenáváním postupů lze vyhodnotit jejich úspěšnost a navrhnout lepší postup u stávajících i nových klientů. Kvalitní CRM může v podstatě procesy i zdokonalovat a vypilovat je do té nejlepší podoby.

Které procesy ano a které ne

16150175927_6995b16407_kPokud si říkáte, že byste chtěli být svými pány a neřídit se radami softwaru, pomyslete na činnosti, které zabírají mnoho času a a brzdí vás při práci. Jde například o rozeslání upozornění, o spouštění nové kampaně nebo o kontaktování starých klientů. Každý si může uvolit, jakou činnost chce dělat sám a jaká se bude automatizovat. To je samotným cílem automatizace, když se v továrně dělá automatizace, tak se propustí dělníci, celá továrna funguje sama a mnohem rychleji, zde to funguje stejně.

Jaké CRM zvolit?

Na trhu je aktuálně kolem 2 tisíc CRM určených pro automatizaci procesů. Nesoustřeďte se na staré systémy, ale raději sáhněte po SaaS CRM, tedy po systémech, které jsou hostované a připojit se k nim můžete prostřednictvím internetu. Jestliže pro vás není překážkou angličtina, zaměřte se na nejlepší zahraniční systémy. Existují sice i free systémy, ale za kvalitu je potřeba platit. Jedná se ovšem o investici do vašeho pokroku. Pokud žádné vhodné CRM neznáte, můžeme doporučit několik, které jsou pro marketéry a obchodníky nejlepší a to:

  • Salesforce.com
  • Snapforce CRM Software
  • NetSuite Software
  • ProsperWorks CRM Software
  • InfusionSoft CRM Software

Dokonce i pro neangličtináře existují řešení, na českém trhu fungují systémy jako bpmonline.cz a další, které výrazně pomohou při rozvoji byznysu. Pokud ještě CRM nemáte je nejvyšší čas o něm začít uvažovat.