Snažíte se rozšiřovat své vztahy na LinkedIn? Možná, že už máte stovky spojení, ale dosud jste nebyli schopni z nich udělat dostatek produktivních obchodních styků. Smysluplné vztahy na sociální síti LinkedIn jsou v dnešní době pro obchodování velmi důležité. Nabízí nám možnost snadného vybudování vaší obchodní platformy. Uvedeme si 5 osvědčených postupů, které je vhodné dodržovat při vytváření vztahů na LinkedIn.

1. Řekněte lidem, proč se s nimi chcete spojit

6290003115_7788c41563_bPokud se s někým chcete spojit, mějte pro to dostatečně dobrý důvod. Viděli jste se s daným člověkem na nějaké akci? Máte nějaké společné známé? Zvykněte si dávat každému důvod k tomu, aby přijal vaší žádost o přátelství.

Pokud jste se s danou osobou nesetkali a ani nemáte žádné společné přátele, nebo skupiny, tak je nalezení důvodu pro spojení ještě důležitější. Důvodem může být následně skutečnost, že vás daný člověk zaujal, že byste s ním rádi sdíleli názory aj. Mějte na paměti, že máte jen 300 znaků, abyste vyjádřili dostatečně přesvědčivý důvod ke vzniku spojení.

2. Sledujte společné zájmy

Vždy je jednodušší s někým navázat vztah, když s ním máte něco společného. Naštěstí nám v tomto pomůže samotný LinkedIn i vyhledávač Google. Prostřednictvím těchto 2 nástrojů se o druhém můžete dozvědět maximum informací, od vzdělání až po předchozí zaměstnání, zájmy a mnoho dalších informací. Pomoci vám mohou i profily dané osoby na jiných sociálních sítích. Když se následně přidáte do stejných skupin, v jakých je dotyčná osoba, rázem už máte něco společného.

3. Respektujte čas druhých

Všichni se ceníme svého času a pokud se někoho rozhodnete kontaktovat, buďte uctiví a demonstrujte svojí zprávou skutečnost, jak moc si ceníte času dotyčného. Vyčkejte na vhodný čas a vhodnou příležitost. Pokud vám někdo neodpovídá ani na zprávy, ani na telefon či na email, je to jasný důkaz toho, abyste dotyčného už nekontaktovali.

4. Síla vzájemnosti

5339903957_f31a59fda0_bPokud pro nás někdo něco pěkného udělá, tak automaticky vznikne psychologická touha oplatit tento pěkný čin. Nazývá se to zákonem reciprocity a pro budování vztahů na LinkedIn ho lze plně využít.

Jeho použití není tak těžké, jak se může zdát, stačí vyčkat, až bude ideální příležitost. Sdílejte zajímavý a přínosný obsah a zároveň sledujte aktualizace profilu a sdílení dotyčné osoby. Pokud bude mít jakýkoliv dotaz, ochotně poraďte nebo doporučte. Dotyčný rád udělá něco na oplátku. To samé je u zajímavého obsahu, pokud se dotyčnému líbí, nenechá ho bez odezvy. Udělejte na sebe dobrý dojem, je proto ovšem nezbytné sledovat zájmy dotyčného a podle toho sdílet tématický obsah.

5. On/Off line spojení, co je správně?

Proces budování vztahů na LinkedIn by se měl především odrážet na základě vztahů, které navazujeme tváří v tvář. Lidé si často mylně myslí, že existují nějaká etická pravidla pro používání sociálních sítí a že by se s daným člověkem neměli nejdříve spojovat přes internet, protože je to neosobní. To je ovšem chyba, oba procesy jsou potřeba. Nebojte se nejprve začínat online spojením s dotyčným člověkem, je to velmi důležitá fáze, během které se pro dotyčného můžete stát sympatickým a důvěryhodným člověkem ještě dříve, než ho uvidíte živě. Dávejte pozor na sdílený obsah a ukažte se dotyčnému v tom nejlepším světle.

Linkedin je zlatý důl pro příležitosti a pokud se ho naučíte správně využívat, bude pro vás obchodování mnohem jednodušší.