Víte jaký vliv může mít marketing na prodeje? Často jsou prodeje a marketing ve společné válce, ovšem, když se tyto dva pojmy stanou jedním týmem, budou jakékoliv bitvy o pozici na trhu mnohem snadnější.

V mnoha společnostech se starají o zisk prodejní týmy a jen na nich závisí celkový profit firmy. Prodejci jsou ti, kteří bojují na předních frontách, setkávají se s klienty, vyjednávají a zajišťují podpisy. I přesto marketing poskytuje cennou podporu pro celkové zvýšení obratu a pro určení správné strategie prodeje. Uvedeme si čtyři hlavní nástroje, které nám marketing poskytuje a které jsou často zcela zbytečně přehlíženy, ačkoliv mohou být pro společnost klíčové.

1. Marketing nabízí nedocenitelný přístup k výzkumu

6226402138_061f4a67ac_zChcete vědět, o co mají zákazníci zájem? Zeptejte se marketingu. Kolik jsou zákazníci ochotni za produkt zaplatit a v jakém segmentu? Zeptejte se marketingu. Existuje velké množství nástrojů, které prakticky zdarma poskytnou důležité informace týkající se historických záznamů. Lze na nich sledovat konkrétní měření a podle toho stanovit taktiku prodeje. Ať už se jedná o zahraniční nástroje jako Borrell, AdMall, SEM Rush aj., nebo o české nástroje, každý z nich představuje možnost zjistit, jakým směrem se při prodeji ubírat.

2. Marketing pomůže s prodejem hodnot

Co je vlastně definicí marketingu? Jedná se o umění komunikace, jehož výsledkem je prodej služby, značky nebo konkrétního produktu. Marketing se v každé společnosti scvrkává na unikátní prodejní plán, jelikož jsou všichni ve vaší společnosti dokonale obeznámeni s tím, co nabízí. Díky marketingu jste schopni určit opravdovou hodnotu věcí, které nabízíte a rovněž nastavit hodnotu, se kterou ji budou obchodníci nabízet na trhu a prezentovat klientům. Jen s marketingem je možnost určit, jak velký steak budete servírovat a za kolik ho prodáte.

3. Marketing dokáže emocionálně propojit

Jedna z věcí, kterou marketingoví prodejci dobře znají, jsou emoce a jejich vliv na prodej. Když se dokáží skrze správné emoce spojit s klienty, snadno je dokáží o produktu přesvědčit a tím použít tu nejlepší páku k prodeji. Pokud nevíte, jaké emocionální páky vytáhnout, tak nespěchejte, ale naopak vyčkejte, až v tom budete mít jasno. Mějte na paměti, že vytvoření správného marketingového plánu může trvat i týdny, to je dostatečně dlouhá doba ke zjištění vhodného postupu prodeje.

4. Obchodníci jsou odborníky na vyprávění příběhů

Příběhy umí prodávat nejlépe. Podívejme se například na Apple, jedná se o gigant, který obsadil trh, ale jak se k tomu dostal? Nebylo to ani tak kvalitou výrobků, ale zejména schopností je správně prodat a kdo zná příběh této společnosti, ten to dobře ví. Produkty Applu jsou nyní i jakýmsi symbolem společenského postavení a to díky tomu, že tato společnost dokázala klienty o své úrovni přesvědčit.

Když prodejci spolupracují s marketingem ruku v ruce, dočkají se nejlepších možných výsledků, každá úspěšná společnost toto velmi dobře ví a dělá to tak. Stejně tak jako u bodu č. 3, tak i zde počítejte s tím, že vám nalezení vhodného příběhu bude chvíli trvat, ale čekat se zde rozhodně vyplatí.
Marketing vypráví příběhy a vytváří poptávku, prodej vydělává peníze a vyplňuje mezeru mezi nabídkou a poptávkou. Naučte tyto dva elementy pracovat společně. Pokud toho chcete dostat z vašeho marketingového týmu co nejvíce, přemýšlejte strategicky, plánujte dopředu a pochopte, že marketing je vaším nejlepším přítelem, jehož cílem je nalézt tu nejlepší cestu, jak správně prodávat.